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Visión y Objetivos del IPCVA


El acuerdo de los actores de la cadena cárnica argentina ha dado lugar a la creación del IPCVA, ente de derecho público no estatal (creado por ley 25.507, promulgada el 11 de Diciembre de 2001).

Fondo de Promoción

El Instituto funciona con fondos privados que aportan de manera conjunta productores ganaderos y frigoríficos de todo el país. La ley establece que los productores efectúen una contribución equivalente a 20 céntimos por ciento del valor índice de res vacuna en plaza de faena ($1,25), y la industria 9 céntimos por ciento de dicho valor ($ 0,55), totalizando hoy $ 1.80 por animal destinado a faena.

El rol del Instituto en la cadena de la carne vacuna

El IPCVA se orienta a mejorar y consolidar la imagen de los productos cárnicos argentinos, aprovechando la historia y tradición del país en la materia y el prestigio ganado en los mercados internacionales. En este sentido, el manejo sectorial del IPCVA (producción, industria y Estado), la transparencia en el destino de los fondos aportados y el profesionalismo de sus recursos humanos, constituyen los valores centrales que persigue la organización de cara a los desafíos de su misión.

Herramienta para la Competitividad Cárnica

El IPCVA asume un compromiso total para incrementar la competitividad de la cadena cárnica en su conjunto. Para ello, aporta conocimientos e información sectorial para la toma de decisiones en el ámbito empresarial y contribuye a la creación de mejores condiciones en el entorno de los negocios, tanto en el mercado interno como en el escenario internacional.

OBJETIVOS:

Identificar y crear demanda para los productos cárnicos argentinos en los mercados nacionales e internacionales.

Diseñar e implementar estrategias de marketing para mejorar el posicionamiento de los productos cárnicos en el exterior.

Planificar y desarrollar estrategias de promoción para contribuir al mejoramiento de los niveles de consumo interno.

Aportar a la consolidación de la calidad y seguridad de nuestras carnes, contribuyendo a una mayor eficiencia de los procesos productivos e industriales.

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The Argentine Beef Promotion Institute (IPCVA) is a public non-governmental institution founded on 11th December 2001, following the passage of the National Statute Nº25.507 by agreement of all the beef chain representatives.

Promotion Fund

The IPCVA is funded through the collection of levies paid by both producers and packers of all the country. It is stated by statute that producers shall pay a contribution equivalent to 20 hundredth per cent of the bovine head of cattle to be slaughtered ($1,25 Argentine pesos), while packers shall pay 9 hundredth per cent of said value ($0,55 Argentine pesos), making a total of $ 1.80 per slaughtered animal.

The IPCVA role in the beef chain

The IPCVA daily improves and consolidates the Argentine beef products image, taking into account the vast history and tradition of the country and the prestige Argentina has in worldwide markets. Furthermore, its sectorial management - production, industry and government - the transparency in the destination of the funds and the excellence of its human resources, constitute the core values the organization pursues facing the challenges of its mission.

A tool for the beef competitiveness

The IPCVA is committed to increase all the beef chain competitiveness by providing sectorial expertise and information for the decision making process in business and also contributing to the creation of improved business environments, both in domestic and foreign markets.

Goals

  • Identify and create demand for Argentine beef products in domestic and foreign markets.
  • Design and develop marketing strategies to improve Argentine beef products competitiveness overseas.
  • Plan and develop promotion strategies to contribute to the improvement of domestic consumption levels.
  • Work to consolidate Argentine beef quality and security, contributing to the efficiency of productive and industrial processes.

ACT Nº 25.507

The act was enacted in November 2001. It states the IPCVA creation, goal, mission and attributes.

The Senate and the House of Deputies of the Argentine Nation assembled in Congress herein enact:

Section 1º: The Instituto de Promoción de la Carne Vacuna Argentina (Argentine Beef Promotion Institute - IPCVA) is herein created as a public non-governmental entity.

Goal, mission and attributes

Section 2º - The IPCVA shall promote the increase of domestic beef consumption and shall foster beef exports, contributing to the improvement of all the beef chain competitiveness. To fulfill its goal, the IPCVA shall not commercialize beef either directly or indirectly.

Section 3º - The IPCVA, through its Board of Representatives, shall manage the Argentine Beef Promotion Fund herein created, which shall finance the actions needed to achieve its objectives. The Board of Representatives shall:

a) Promote and make agreements or associations to develop and encourage beef exports and domestic beef products and sub-products consumption;
b) Make studies and research activities meant to communicate the nutritional advantage beef consumption has in a balanced diet;
c) Organize and participate in media campaigns and domestic and foreign trade shows to represent the interests of beef producers, packers and exporters, and beef sub-products as well.
d) Give and organize training courses, organize lectures, congresses, meetings, seminars and events regarding beef products;
e) Develop technical advice activities for companies, governmental institutions, foreign agencies and international entities, related to the beef production, industrialization, commercialization and consumption, contributing to the interchange of technicians and experts among institutions.
f) Identify and negotiate local and foreign resources to support the fulfillment of the IPCVA activities;
g) Give scholarships and incentives aimed to achieve the IPCVA goals;
h) Develop activities intended to accomplish the best fulfillment of the goals herein stated.


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